8 November: Hej igen!

image211
Foto: Ralf Bergman

Hej ALLA trogna bloggläsare. Jag blir alldeles förundrad över hur många som besöker sidan trots att jag inte uppdaterat den på över en vecka. Det har varit en så pass snärjig vecka att jag knappt hunnit sitta framför datorn.

Senaste besöket hos Team Ulrika gav vid handen att det blir operation av bisköldkörtlarna den 20/11. Naturligtvis förstår jag att det måste göras för att göra miljön för den nya njuren så god som möjligt. Men det har minst sagt varit ett tufft halvår. Mammas bortgång och begravning, snart tre operationer med vidhängande konvalescens, ensamförsörjande mamma och stort ansvar. Jag brukar inte falla in i någon klagokör men just nu är det svindlande nära. Fast även om man oftast är positiv måste man väl få ha downperioder.

Förra helgen traskade jag runt på Hemsön och valde ut en liten plätt att arrendera av min kära kamrat Myran. Kanske blir det till våren en liten mormorsstuga där. Den Månssonska/Åströmska kolonin består hittills av Farsfarsstuga, Henryhus, Johanstugan, Myrstack och själva Myrboet så en liten Mormorsstuga skulle göra sig fint. Åker dit i helgen igen och tar lite bilder så ska ni få se hur fint det är.

De senaste proverna från i tisdags visar att det mesta är bra utom kalken som, trots att den gått ner, fortfarande är lite hög, 2,61, den drar i sin tur upp KREA som är 134. Hoppas detta rättar till sig efter operationen.

image212
Moa med mycket vacker frisyr.
Foto: Moa

Moa har avflyttningsfest med en bunt musikesteter så här trallas och sjungs det allt ifrån "Helga natt" till "Det gör ont". De är fantastiskt duktiga och himla roliga men klockan är tolv och nu kan de gärna få gå vidare till krogen.

Klara och jag har idag varit på en fantastisk shoppingrunda.
Hon har pekat och valt och jag har tagit upp presentkort efter presentkort och betalat (vinsten). Det blev nya gardiner till hennes rum, affischer (Elvis, James Dean och Marilyn Monroe), ljus och annat lite myspyssel från Lagerhaus samt farsdagspresenter.

Nästa besök hos Syster Ulrika blir den 14/11 då nya prover tas, EKG inför operationen, besök hos anestesidoktor samt inandning av Pentacarinat. Återkommer efter det. Fast kanske lite Hemsöbilder i morgon.



Kommentarer
Postat av: kotten

Ja det blev lite mer senare, det måste jag erkänna. Hoppas att vi inte var alldeles för jobbiga :)

2007-11-10 @ 12:07:32
URL: http://hemligaanna.blogg.se
Postat av: kotten

Och här har du adressen om du vill designa lite =)
http://designadinblogg.blogg.se/

2007-11-10 @ 12:08:32
URL: http://hemligaanna.blogg.se
Postat av: Marika

Ingen fara kotten. Hoppas Macke mår bra. Tack för adressen.

2007-11-10 @ 16:52:28
Postat av: intresserad

Lycka till med operationen! Det kommer säkert gå finfint. Klart man måste få känna sig lite down.. tänk om det hade varit någon annan än du som gick igenom detta. Tror ingen klarar detta bättre än dig!!! Tänker på dig och håller tummarna.

2007-11-10 @ 16:56:46
Postat av: Elisabeth

Jag förstår att du tycker det är jobbet med ännu en operation, men tänk positiv det kan bara bli bättre sedan. Jag skall hålla mina tummar för dig och jag tänker på dig varje dag och hoppas att vi ses snart igen.
Kram

2007-11-11 @ 08:45:13
Postat av: Marika

Hej Intresserad och Elisabeth!
Ett STORT tack för det stöd ni visar. Det betyder otroligt mycket. Jo, då, jag är vid ganska gått mod men är lite nervös och tycker det känns besvärligt att liksom återigen bli sänkt och jobba sig upp. Ser fram mot en vit och fin och trevlig jul. Ha det så jättebra själva och tack än en gång för att ni tänker på mig.

2007-11-11 @ 14:28:18
Postat av: moa

det var EN musikestet där eller 2 med mig och varför lägger du upp så fula bilder på mig??

2007-11-19 @ 18:07:40
URL: http://msnorton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0