26 November: Opp amaryllis.

image229   image230
Fem fantastiska blommor på en stjälk.

Så här fantastiskt vacker blev amaryllisen jag planterade i början på oktober.

Har idag varit på sjukhuset och återigen tagit mina prover. Det händer inte mycket. Kreatininet har gått upp lite, 132, men det var som Dr Erland sa sist; att eftersom kalken var högre då så kommer kreat efter. Kalket var däremot lägre idag, 2,6, nära nog normalvärde så krea blir väl lägre nästa vecka. Har dock fortfarande inte hört av någon doktor så jag vet inte hur den kommande strategin ser ut.

Jag är en sådan där besvärlig patient som tagit begreppet "compliance" på fullaste allvar. Syster Ulrika härmade mig idag hur jag styrde och ställde. Det var ju vansinnigt roligt men rätt förfärligt om det är så jag går an. Jag har absolut inget behov av att dominera men jag har ett så levande inre och så svårt att hålla tyst. Jag läser och tänker och lär och försöker förstå. Då blir det liksom bara så att jag lägger mig i . Men jag tål absolut att bli tillsagd. Så hur som helst Dr Erland, då gör vi så här; jag kompletterar nuvarande kalkbalancerande medicinering med licenspreparatet Zemplar 1 kapsel x 1 i två till tre veckor framöver. Om det inte funkar sätter vi upp ny operationstid de första dagarna i januari så att jag kan börja jobba den 21. Det blir väl bra.

Och i bästa samförstånd gör vi så. Fast först måste ny licens sökas eftersom nu är förhållandena annorlunda än då den förra beviljades innan transplantationen. Hoppas bara inte detta tar för lång tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0