23 juli: Så läggs en dag till en annan.

image83

Grattis på namnsdagen Moa (Emma). Det är verkligen djävlaranamma i den lilla älsklingen. På torsdag går hennes semestervikariat på sjukhuskaféet ut så hon tog och for till Kafé Charm för att söka jobb - och vips har hon jobb från fredag. Lycka till på nya jobbet!

Dagens prover innehåller inga överaskningar. Allt går så bra så att det är lätt att vaggas in i en säkerhet som man inte riktigt vet om den håller i längden. Men å andra sidan kan man inte ta ut oro i förskott utan får bara vara så oändligt tacksam för varje dag som går bra. Ju längre tid som går utan komplikationer desto bättre blir ju prognosen. Hursomhelst; Hb 116, KREA 105, blodtryck 125/80, kalium 4,7. Kalk fortfarande lite högt. Men i det stora hela snudd på normalvärden.

På torsdag ska jag och Per-Erik vara med i radio ,P4 Västernorrland, och prata om transplantationen klockan ett.. Vi har inte riktigt pratat ihop oss än men vi kommer att prata om våra upplevelser och spela lite musik.

Igår gick jag och Klara på restaurang. Klockan fem när det var alldeles tomt äntrade vi uteverandan på Restaurangen. Sommarsolen lyste, det var nog 25 grader varmt. Alldeles ensamma var vi till en början. Vi hittade ett litet isolerat hörn där vi hoppades på att få vara ifred, och det fick vi. Inga hemska smittor hoppade på oss. Helst hade jag velat äta en fräsch sallad men jag vågar inte äta "olagad" mat som jag inte gjort själv. Men det blev himmelskt ändå. Ett spett med grillad hallumiost och massor av rostade grönsaker, och till det en mycket god rösti. Två glas vitt vin drack jag. Så nära himmelriket var det länge sedan jag var. Klara åt en fantastisk hamburgare med massor av annat smarrigt till. Tror jag ska fira tvåmånadersdagen av transplantationen (den 30 juli) på detta vis.

Nya prover och ny rapport på torsdag. Må så gott alla trogna läsare.



Kommentarer
Postat av: Kotten

Hej Marika! Har precis läst alla dina inlägg, från början till slut. Tårarna har runnit ner för kinderna, men inte bara av sorg! Det är intressant läsning, och jag kommer fortsätta följa dig här i bloggosfären :) Många kramar från liten kotte

2007-07-23 @ 21:03:46
Postat av: Elisabeth Dahlén

Vad kul att ni skall vara med i radion på fredag. Jag skall bänka mig framför radion och lyssna på hela programmet. Min man jobbar eftermiddags, så jag hoppas att han också kan höra programmet på jobbet.
Kram
Elisabeth

2007-07-24 @ 13:54:53
Postat av: Marika

Men Bästa Kotten!
Du är ju för rar. Du är välkommen att följa mig på bloggen och om du är frisk får du gärna titta in oxå. Pussa på katten och Macke och var rar mot Moa.

2007-07-24 @ 19:25:21
Postat av: Marika

Elisabeth!
Det blir spännande att vara på radio. Per-Erik är alldeles avslappnad och jag är jättenervös. Men det blir nog bra. Ska berätta för P-E att du och maken lyssnar så känns det extra angeläget att formulera sig väl. Hoppas allt förlöper väl för Er båda.
Kram Marika

2007-07-24 @ 19:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0