3 December: Nya prover och date.

image237
Foto: Ralf Bergman

Det är alltid lika trevligt att besöka njurmedicinmottagningen. Stämningen är varm och go´. Syster Ulrika och Doktor Erland börjar kännas som en del av min primärfamilj. Ännu roligare har det blivit sedan min medtransplantationssyster Elisabeth och jag lyckas besöka mottagningen samtidigt. På måndagarna brukar vi dejta. Vi sitter där och fnittrar och tjattrar som små papegojor. Hon (och även hennes man Kent) är verkligen jätterara.

Proverna var rätt så okej. Krea 128 och kalken 2,6. Lite, lite högt men lite, lite lägre än sist. Motiverar kanske inte en operation som det ser ut just nu. Börjar äta lite Zemplar i lönndom innan licensen kommit (sch! säg inget till någon) och hoppas på ytterligare nedgång av kalket.

Det skulle vara trevligt att samla sina vänner och fira lite att njuren sitter så fint och tycks trivas så bra i min kropp. Jag tänkte att alla som vill kan väl komma till Strand på "afterwork" nu på fredag 16.30. Helst skulle jag vilja bjuda men med julen som knackar på dörren klarar jag nog inte det. Men kanske tanken kan räknas. Vilka är då mina vänner. Jo, det är ALLA som känner att jag är deras vän, nära eller fjärran spelar ingen roll. Har ni min mejl kan ni mejla att ni kommer annars går det bra via bloggen (skriv in under "kommentar") så beställer jag bord. VÄLKOMNA!


Per-Erik med familj, Myran med familj, mina barn med familj på ettårsdagen den 30 maj bjuder jag på party i Myrstacken.


Kommentarer
Postat av: Ann L

Kommer gärna på fredag

2007-12-04 @ 09:25:01
Postat av: Marika

Åh Ann, så glad jag blir. Välkommen.

2007-12-04 @ 10:25:17
Postat av: myran

I'll be there!!!

2007-12-04 @ 10:42:12
Postat av: Christina

Jag kommer jättegärna

2007-12-04 @ 10:47:56
Postat av: Marika

Åh Hjärtat!
Är du ute i cyberrymden en dag som denna. Välkommen. Vill du sova över eller åker du till Härna?

2007-12-04 @ 10:49:44
Postat av: Marika

Fantastiskt Christina!
Åter från Japan. Då får vi höra hur ni haft det. Välkommen.

2007-12-04 @ 10:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0