17 December: Tvärless!!!!


image257   image258

Hade tänkt att jag skulle skriva något fint
och poetiskt om hur oerhört vackert jag bor här i Fagerdalsparken med det belysta vattenfallet som ännu inte frusit utan brusar som den lilla älv som Allan Edvall så fantastiskt fint har skrivit om och Stefan Sundström så känslosamt sjungit in 


Hade också tänkt skriva hur väldigt glad jag är över att Toms bror Tim numera bor hos oss till i början på januari och hur go´och rar han är, så go´och rar att jag fick för mig att pryda honom med rosett på Lucia ......

image262

.....men då hämnades han genom att ta min säng precis när jag skulle gå och lägga mig och läsa dagens korrespondens....

image263

....he is always forgiven.

Nej för jag tänker inte skriva om något av detta utan jag tänker skriva att  Nu måste jag operera mig bums!! Väntar på första bästa operationstid, i morgon eller övermorgon eller efter jul. Kreatininet trivs inget vidare med kalkvärdena och trots att Doktor Erland dånat på med kalksänkande medicin svarar inte kroppen ett pillijota. Så nu brinner det i knutarna som mormor Kajsa brukade säga ("Se upp kärringar, huka er gubbar, här kommer eldsvådan för nu brinner det i knutarna" på utpräglad söderdialekt). Det är bara att le, lägga sig vackert på operationsbordet, gilla läget hålla tummarna och hoppas att det hjälper. Jag klagar inte, jag gnäller inte, jag är jättetacksam men jag låter lite känslor och tankar som sitter med taggtrådshullingar få vingar och fara ur min själ för vidare transport ut i cyberspace. Är ingen älskare av "Idol" men har ni hört Amanda sjunga Cohens "Halleluja"
Tryck två gånger på pilen här nere och hav tålamod.

Fortfarande fungerar inte mejlen, knappt datorn och inte telefonen. Generaltrassel hos Telia.
Det går bra att mejla på
[email protected]


Kommentarer
Postat av: per-erik

Hej - med anledning av min födelsedag idag så var vi på hundutställning på Älvsjö idag på förmiddagen. Mycket fyrbenta varelser finns det... förutom lapsk vallhund är jag överförtjust i working kelpie ( men då måste man vara fårfarmare på riktigt eftersom dom är extrema vallhundar ) och en ras som kallas för holländsk herdehund.
Sköt om dig och hoppas du får fart på mailen snart.

/pe

2007-12-16 @ 15:44:00
Postat av: myan

Fiiint ni har det i det Ördellska hemmet! Vi ses välan nåt i veckan; om du behöver handla med bil så har jag nog det på tisdag-onsdag.
Så snart du fått mail ska jag skicka bilder på vårt julpyssel - tomtarnas verkstad, förlagd till förorten ;-)

kramar

2007-12-16 @ 20:51:07
Postat av: Marika

Åh! Men supergrattis på födelse(40-års?)dagen Per-Erik. Hur kunde jag inte komma ihåg. Har kokat ihop lite extraknäck åt dig som du får om du tar svången förbi på väg upp.

Myran!
Tack för en jättetrevlig lunch. Nu har jag en mejl som du kan skicka lite bilder till så jag får se hur trevligt ni har det i Härnta.
Pusselimuss. Jag kommer på party till nyaår (oavsett skick).

2007-12-17 @ 15:39:13
Postat av: Hallelujah

Förra julen...snöade jag fullständigt in (!) på Cohens Hallelujha...det Amanda sjunger (skitbra!!) är dock en bara en liten del av versionen som Jeff Buckley sjungit in..en cover som jag tror JB skrivit, eller nån Phillips...Iallafall:
Check this out!!!
http://www.youtube.com/watch?v=vsa_xWLOghg

2007-12-18 @ 19:25:54
Postat av: Marika

Visst! Ruggigt bra även den!

2007-12-18 @ 21:46:05
Postat av: myran

Ja, det var alltså Myran som besserwissade sig lite om hallelujah...såg att jag glömde skriva det ;-)
Tittar förbi under onsdan med en sak att lägga under gran alt. i strumpa

KRAM
myran

2007-12-18 @ 22:03:33
Postat av: Marika

Hej Myran!
var det du som var Eva Hamilton oxå? Men oj, jag är inte hemma på hela onsdagen. Kanske vi kan ta det via Clara på fredag. Hör av mig under morgondagen.

2007-12-19 @ 18:16:20
Postat av: SVT-inrikesredaktionen

Eva Hamilton sägs vara ev viss njurdonator...... nån sorts alter ego liksom...

2007-12-19 @ 19:43:25
Postat av: Marika

Mhm! Men då har vi ju nära till varandra. Programkonceptet klart, när kör vi?

2007-12-21 @ 13:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0